Wednesday 11 November 2020

离别杜当中华公学之词

 四年时间,说长不长,说短不短,但是就这样的一段日子,却在我心里留下一段深刻的记忆。

感谢刘世坤校长的信任与领导,让我在这所学校能够很好地执行各种教务工作。

感谢前第一副校长,Madam Law,和时任三位副校长,林良冰副校长,谢广伸副校长与杨萧蘋副校长的耐心,让常常犯错的我有机会更正工作上的一些错误。

感谢马来文主任,刘运誉老师,孜孜不倦地辅组我完成各种文书工作。

最后,也感谢这里的每一位老师,你们的工作态度与认真付出,真的让小弟我钦佩不已,我由衷地感谢各位,谢谢你们!


在这里,我献上一首七言诗给予杜当中华公学的每一位,希望他日再相聚话家常!



🌅🌅🌅🌅🌅

杜鹃花开耀油城

担当教育与传承

推动中文教育路

宣扬中华文化美

培养优秀公民群

成就顶尖之学者

放眼杏坛一级棒


✨✨✨✨✨


马来文篇

Rakan-rakan sekalian, sudah tibanya masa saya mengucapkan selamat berpisah dengan kalian.

Terima kasih atas bimbingan dan sokongann yang diberikann selaman ini. 

Saya berasa bangga dapat bekerja bersama kalian.

Semoga kita berjumpa lagi.

Di sini, saya menyertakan pantun buat kalian semua:



Indah permai Pulau Sipadan

Pantai putih tempat berkelah

Guru-guru sekolah Tudan

Kebolehan kalian begitu terserlah


Bunga Rafflesia bunga pakma

Dapat dijumpa di Taman Negara

Sudah empat tahun kita bersama

Kenangan bersama tidak terkira


Legenda Mahsuri masih dikisah

Sungguh terkenal di pulau helang

Tiba masanya kita berpisah

Harap kalian terus cemerlang

No comments:

Post a Comment

Pantun untuk Guru Pelatihan 2023 (SKPC)

 Sungguh manis senyuman anda Memikat hati para adik Guru pelatih namanya Aida Bakal jadi guru pendidik Menuntut ilmu ke Sarawak  Jodoh buat ...